Państwowe Działania Przeciw Agresji

Widzisz niewłaściwe zachowanie?

Zareaguj, zadzwoń po pomoc!

Orurowanie do pojazdu wyczynowego

Niewiele osób poza załogami samochodów wiedziało, na jak duże obciążenia narażone są pojazdy wyczynowe, używane podczas pokazów jazdy ekstremalnej. Nawet samochody o dużej mocy, przeznaczone do jazdy po offroadzie, nie były na tyle mocne, by znosić tak ekstremalną jazdę i mnóstwo kolizji, które mogły bez trudu skierować każdy pojazd do kasacji.

Modyfikacja nadwozia samochodu wyczynowego

orurowanie samochodu cenaNajbardziej niebezpieczne i wymagające konkurencje wymagały ekstensywnych modyfikacji samochodu, polegających na tuningu zarówno silnika pojazdu, jak i elementów nadwozia i amortyzacji. Jednym z najbardziej podstawowych, a zarazem najbardziej wymaganych modyfikacji było orurowanie samochodu cena takiej modyfikacji wahała się w zależności od materiału, zastosowanego do budowy szkieletu chroniącego nadwozie. Najtańszym i najczęściej używanym szkieletem była odmiana stalowa. Taka modyfikacja ważyła jednak bardzo dużo, i wywoływała dość duże obciążenie silnika, więc używana była tylko w najmocniejszych pojazdach terenowych. Znacznie rzadziej, pojazdy wyczynowe wyposażone były w ramy z tworzywa sztucznego, zwłaszcza samochody używane do pokazów ekstremalnej jazdy popisowej. Najdroższa, a zarazem najlżejsza i najwytrzymalsza, była rama ze stali lotniczej, czyli stopu tytanu i włókna węglowego. Jako że taka kombinacja używana była do produkcji elementów konstrukcji samolotów, chroniła przed najmocniejszymi kolizjami zarówno pojazd, jak i kierowcę.

Doskonale znosiła nawet najbardziej brutalne traktowanie i agresywną jazdę bez widocznych śladów zużycia. Orurowanie samochodu pozwalało wykonywać najbardziej karkołomne manewry bez obawy o uszkodzenie samochodu inne niż porysowanie karoserii. Jednocześnie, w przypadku kolizji, taki szkielet chronił kierowcę przed najgorszymi efektami zderzenia.