Reklama z muzyką w tle

 

Moja przyjaciółka zamierza poświecić się reklamie. Promowanie produktów stało się jej ulubionym zajęciem. Znalazła jednak do tego dość niecodzienny sposób, ponieważ zajmuje się tworzeniem muzyki do reklam. Idzie jej to całkiem nieźle. 

Czy powstanie nowy gatunek muzyczny?

muzyka do reklamy telewizyjnejReklamy są wszechobecne. Zachęcają do kupienia różnych rzeczy, prezentując ich zalety. Używają do tego różnych środków wyrazu, jak słowo, obraz, dźwięk. Czasem czynią to bardzo sugestywnie. Wiele zależy od tego, jaki to rodzaj reklamy. Te, które mają postać spotów telewizyjnych, dysponują największą ilością narzędzi do wyrażenia treści. Bardzo często jest w nich oczywiście obecna muzyka. Twórcy reklam decydują się na gotowe kawałki, albo zamawiają specjalne utwory do swoich spotów. Często wykorzystują piosenki znanych artystów, lub jakieś charakterystyczne melodie, by w ten sposób zdobyć przychylność odbiorców. Moja przyjaciółka tworzy krótkie utwory, które następnie sprzedaje, bądź działa na specjalne zamówienie. Wówczas jej utwór opiera się na konkretnych wytycznych. Muzyka do reklamy telewizyjnej jest jej wielką pasją. Jeden krótki utwór potrafi opracowywać całymi dniami. Niejednokrotnie zarywała noce, aby zdążyć na czas ze zleceniem. Stworzenie podkładu muzycznego do reklamy wymaga sporych umiejętności. Utwór musi być krótki i skondensowany, tak samo jak przekaz o promowanym produkcie. Nie ma miejsca na długie wstępy, stopniowe budowanie napięcie czy rozbudowane frazy. Czasami dobrą muzykę można stworzyć z kilku dobrze skomponowanych dźwięków.

Mnogość reklam sprawiła, ze prezentują one coraz wyższy poziom. Twórcy używają rozmaitych środków wyrazu, wśród których muzyka zajmuje coraz ważniejszą pozycję. Niewykluczone, że to początek nowego gatunku muzycznego.