Reklama spełnia różnorodne funkcje. Pierwsza to funkcja informacyjna. Konsument na początku musi po prostu wiedzieć o istnieniu danego produktu, sklepu, usługi.
Najlepsze reklama informuje nas o czymś.
Taką zresztą funkcję pełniła reklama na początku swojej historii. Kolejna funkcja to funkcja nakłaniająca. Jej zadaniem jest skłonienie klienta do zakupu tego właśnie, a nie innego produktu. Kiedy wchodzimy do dowolnego sklepu, przed nami wyrasta prawdziwa ściana z różnorodnymi produktami. Kiedy chcemy na przykład kupić szampon do włosów, to do wyboru mamy dziesiątki, a nawet setki rodzajów. Po jaki w pierwszej kolejności sięgniemy? Ponieważ z reguły nie mamy czasu na skrupulatne przeglądanie etykiet, zapewne sięgniemy po markę, którą znamy z reklamy. Bo po prostu z czymś nam się kojarzy, jest nam znana. Zazwyczaj agencja reklamowa zabiega o to, by owe skojarzenie było pozytywne. Może być zabawne, ciekawe, inspirujące, ale przede wszystkim ma nam się dobrze kojarzyć. Najlepsza reklama w Łodzi nakłaniająca ma nas skłonić do kupna konkretnego produktu, który ma być lepszy niż jego konkurent. Często do zakupu danego produktu nakłaniają nas różnego typu promocje. W ostatecznym rozrachunku wcale nie muszą być dla nas korzystne i tak tanie, ale w momencie zakupu wcale o tym nie myślimy. Kusi nas pozornie niska cena, albo dodatkowe korzyści, jakie spodziewamy się otrzymać.
W przypadku najlepszej reklamy przypominającej chodzi o utwierdzenie klienta w przekonaniu, że wybierając dany produkt, dokonali dobrego zakupu.